Утиль алымға қарсы петиция екі аптада 12 мың қол жинады

cover Фото: Ашық дереккөзден

Екі апта ішінде Е-petition ресми сайтында жарияланған көлік құралдарының сынықтары мен бастапқы тіркеу төлеміне қарсы күреске бағытталған петиция 12 мың қол жинады, деп хабарлайды Orda.kz.bn

«Көлік құралдарын қайта өңдеу және тіркеу алымының енгізілгеніне 8 жылдан астам уақыт өтті. Ауыл шаруашылығы техникасына қайта өңдеу коллекциясын ойланбастан тарату нәтижесінде бәсекелестік жойылып, соның салдарынан автокөліктерге, ауылшаруашылық машиналары мен арнайы техникаларға бағаның күрт өсуіне әкеліп соқты» делінген хабарламада 

Сонымен қатар, үндеуде автокөліктердің қымбаттығына байланысты қазақстандықтардың жеке көлік паркін жаңартуды тоқтатқаны, соның салдарынан оның ескіруі айтылған:

«2016 жылдан 2024 жылға дейінгі кезеңде автокөліктің орташа жасы 12-ден 22 жасқа дейін өсті! Бүгінгі таңда жүк автопаркінде 10 жылдан асқан көліктердің үлесі 80%, жолаушылар көліктерінде - 73%, ауыл шаруашылығында 85% ауыстыруды қажет етеді!
«Біздің ауыл шаруашылығы өнімдері нарығын ресейлік және беларусь өндірушілері басып алды. Отандық фермерлер бәсекеге қабілетсіз болды, бұл халықтың солтүстік егіншілік аймақтарынан кетуіне себеп болды. Жалпы мемлекет үлкен шығынға ұшырады», – дейді петиция авторларының бірі.

Ал, азаматтар ҚР Парламенті Мәжілісі мен Сенатының депутаттары да қоқыс жинау және бастапқы тіркеу көрсеткіштерін төмендетуді талап еткенін, бұған Индустрия министрлігінен басқа барлық министрліктер қарсы еместігі алаңдатқанын тілге тиек етті.

«Осы күні утиль алымдарын өтейтін жалғыз мемлекеттік орган – Индустрия министрлігі. Бірақ министрліктің ынта-жігерін ұзақ жылдар бойы нақты және бәсекеге қабілетті автоөнеркәсіп құрмаған автоөндірушілердің уәделері ғана ақтайды. Елімізде шығарылған көліктердің бағасы тоғыз жылда төрт есеге өсті. Сонымен бірге автомобиль құрастыруға шетелдік тығыздағыш компаниялар арқылы келді, онда мемлекет тарапынан бақылаусыз үстеме пайда болды. Тек Hyundai ғана Абу-Даби еркін экономикалық аймағындағы аралық компанияға ай сайын 30 миллион долларға дейін аударып отырды. Мұндай заң бұзушылықтар бақылаудың жоқтығы мен автомобиль өнеркәсібіне бағаны көтеруге азғырған орасан зор шығын артықшылығының арқасында мүмкін болды. Осы алымдар жылдар бойы халықтың наразылығын тудырып келеді. Қайта өңдеу 50 пайызға қысқарған соң да ұжымдық үндеу, митинг, т.б. саны азайған жоқ. Қайта өңдеудің әділ жүйесі құрылмайынша, наразылықтар жойылмайды. Сіз өкілдік етіп отырған Индустрия министрлігі қазақстандықтардың осы жылдар бойы артық төлем жасағанын мойындауға міндетті, ТМД елдерінің көпшілігінде мұндай алымдар жоқ, ал Ресей мен Беларусьте жеке тұлғалар жеке көлікті сатып алғанда қайта өңдеу үшін алым төлеген. 17 мың теңгеден 100 мың теңгеге дейін, ал ол жақта автокөлікті бастапқы тіркеу деген мүлдем жоқ» деп жазады авторлар. 

Авторлар сегіз жылдан кейін еліміздегі қайта өңдеу жүйесі елге зияннан басқа ешнәрсе әкелмейтін шексіз зұлымдық екені белгілі болғанын атап өтті. Олардың пікірінше, жағдай мемлекеттік органдардың шұғыл назар аударуы мен әрекет етуін талап етеді.




Жаңалықтар

барлық жаңалықтар