СІМ қытайлық компаниялардың қайсысы LRT-ті аяқтамағанын білмейді

cover

Astana LRT ісіне қатысы бар қытайлық мердігерлер өз үкімін бір жыл бұрын естіген. Біз Сыртқы істер министрлігінен бұл істің мән-жайын сұрадық, бірақ департамент ештеңе білмейді.

Елордада соңғы жылдардағы ең атышулы жемқорлық жанжалдарының бірі – «Астана LRT» компаниясының атышулы ісіне қатысты сот процесі жалғасуда. Айыптаулар алқасында тоғыз адам отыр: олардың бесеуі сотқа СИЗО-дан келіп отыр, екеуі үйқамақта, тағы екеуі халықаралық іздеуде.

LRT, BRT және ITS құрылыстары қытайлық компаниялармен тығыз байланысты, олар француз компанияларымен ауыстырылғанға дейін бас мердігер болды. Өткен жылы БАҚ-та бұл компания өкілдері Бейжіңдегі соттың үкімімен сотталғаны туралы ақпарат тараған болатын. Енді істің қайта ашылуына байланысты бұл сұрақ тағы көтеріледі.

Orda.kz Қытай тарапынан сот ісінің егжей-тегжейлері: сотталғандардың аты-жөні, үкімі, келтірілген залал мүлде төленбегені туралы мәлімет алу үшін Сыртқы істер министрлігіне жүгінді.

Өз кезегінде Сыртқы істер министрлігі елшілікке жүгінген, бірақ әлі жауап алған жоқ. Шамасы, ол мүлде алынбауы мүмкін.

«Осы уақытқа дейін Қытай тарапынан ешқандай жауап болған жоқ. Сонымен бірге, елшілік ҚХР-ның құпия ақпаратты беру ережелері туралы заңына сәйкес, егер сұралатын ақпарат ғылыми зерттеулер, экономикалық қызмет санатына жатпайтын болса немесе басқа да маңызды қажеттіліктері болса, онда ҚХР мемлекеттік органдары тиісті жауап бермеуге құқылы» деп хабарлады біздің сауалға жауап ретінде.

Бұл China Railway 2 Engineering Group Co., Ltd, Beijing State-Owned Assets Management Co., Ltd және China Railway Asia Europe Construction Investment Co., Ltd компанияларынан тұратын қытайлық консорциум.

Бастапқыда LRT жобасы Қытай мемлекеттік даму банкінің несиесі есебінен қаржыландырылады деп болжанған. Жобаға тапсырыс беруші («Астана LRT» ЖШС) қытайлық банктен 344 млн доллар алған, бірақ кейін қаражатты бөлуде қиындықтар туындады.

LRT ісі

Еске салайық, барлық айыпталушылар жеңіл рельсті көлік (LRT), жедел автобус көлігі (BRT) және зияткерлік көлік жүйесі (ITS) құрылысынан ақша ұрлауға алдын ала келіскен деп айыпталған. Ол үшін олар шетелдік компанияларды тартып, оларды ұрлыққа қатысуға көндірді, кейін бұл компаниялар арқылы ерекше жұмыс жасағаны үшін ақша алды деген.

Жауапкерлер барлық жұмыс атқарылды, жоба құны тым жоғары бағаланбады, шетелдік мамандарды тарту идеясы әкімдік қызметкерлеріне емес, үкіметке тиесілі болды деп сендіреді және олардың пікірінше, бұл кезеңде ұрлық болған жоқ. Айыпталушылар ақшаның кейінірек, жобаға Әділбек Жақсыбеков пен Нұрәлі Әлиев жетекшілік етіп, қытайлық компанияны бас мердігер еткен кезде ұрланғанына сенімді.

Айыпталушылардың адвокаттары олардың клиенттері «жұрттың назарына ұсынылды» деп, ал қылмыскерлердің барлығы Қытайда бұрыннан сотталғанын айтады.

Жаңалықтар

барлық жаңалықтар