Кейбір қазақстандықтарға авто сақтандыру құны арзандайды

cover

Қазақстанда автокөлікті сақтандыру тарифтері қайта қаралады, бұл облыс тұрғындарының көпшілігі үшін міндетті автокөлікті сақтандыру құнының төмендеуіне әкеледі. Елімізде апат деңгейі ең жоғары Алматы мен Нұр-Сұлтанда жеңілдіктер жоқ.

Сақтандыру нарығын және бағалы қағаздар нарығын реттеу мен дамыту мәселелері бойынша заңнамаға өзгерістер мен толықтырулар енгізу аясында да осындай механизмді енгізу жоспарлануда.

Қаржы нарығын реттеу және дамыту агенттігінің төрайымы Мәдина Әбілқасымова елімізде көлікті міндетті сақтандыру тарифтері 2007 жылы бекітіліп, содан бері өзгермегенін айтты.

Заң жобасында екі коэффициентті заңға тәуелді деңгейге ауыстыру және икемді тарифтеуге көшу ұсынылады. Олардың ішінде шығын коэффициенті (жолдардағы жазатайым оқиғалардың деңгейі) және бонустық-малус коэффициенті (әрбір жүргізуші үшін оның кінәсінен болған жол-көлік оқиғалары бойынша сақтандыру төлемдері деректері негізінде есептелетін апатсыз жүргізу көрсеткіші) бар.

Ведомство басшысы сақтандыру төлемдері формуласы және басқа да коэффициенттердің өзгеріссіз қалатынын түсіндірді.

«Біз икемді механизмді пайдалана отырып, шығындардың арақатынасы мен өңірлердегі жазатайым оқиғалардың нақты статистикасы арасында байланыс орнатуды ұсынып отырмыз. Соңғы бес жылда өңірлердегі апаттар статистикасы мүлдем басқаша. Солтүстік Қазақстан облысында - 20%, Алматыда – 58%, Нұр-Сұлтанда – 61%. Сәйкесінше тарифтер де басқаша болуы керек. Бұл тетікке көшкен кезде біз өңірлердің көпшілігінде автокөлікті сақтандыру тарифтері төмендейді деп күтеміз. Алматы, Нұр-Сұлтан, қай жерде апаттың жоғары деңгейі бар, тарифтер шамамен бұрынғы деңгейде қалады» деді Әбілқасымова.

Жүргізуші біліктілігі

Жүргізушілер сыныбына байланысты жеңілдіктерді көрсететін бонус-малус коэффициентіне сәйкес, ең жоғары жүргізуші класы (13-сынып) бар жүргізушілерді ынталандыру жүйесін енгізу жоспарлануда.

«Жүргізуші 13-сыныпта болса және жол-көлік оқиғасына ұшырамаған болса, оған белгілі бір жеңілдіктер жасалады. Егер ол ең болмағанда бір жол-көлік оқиғасын жасаса, оның класы төмендейді. Бұл жүргізушілердің жол қозғалысы ережелерін сақтауға ынталандыру болады» деп түсіндірді Мәдина Әбілқасымова.

Айта кетсек, халықаралық тәжірибеге сәйкес 65% орташа шығын коэффициенті қолданылады, яғни сақтандыру ұйымы үшін белгіленген, сәйкесінше сақтандыру компаниясы, егер аймақта жазатайым оқиғалар аз болса, өз тарифтерін қайта қарап, төмендетуі керек.

Заң жобасы нормаларын талқылай келе, депутаттар «Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне сақтандыру нарығын және бағалы қағаздар нарығын реттеу мен дамыту мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» жобаны бірінші оқылымда мақұлдады.

Жаңалықтар

барлық жаңалықтар