Аймағамбетов қала мен ауыл оқушысының ойлау қабілеті туралы айтты

cover

Қазақстандағы қаладағы мектеп оқушылары ауыл оқушыларына қарағанда озық ойлайды, деп хабарлады Білім және ғылым министрі Асхат Аймағамбетов.

«PISA-2018 аясында біз 15 жастағы оқушылардың қалай ойлайтынын, дәлірек айтсақ, олардың адам интеллектінің өсуі мен дамуына сенетіндігін зерттедік. Зерттеуде ол прогрессивті ойлау ретінде анықталады, бұл адамның қабілеттері мен интеллектінің уақыт өте келе дами алатындығына сенімін білдіреді. Бұл бекітілген ойлауға немесе біреу өмір бойы көп өзгермейтін белгілі бір қабілет пен интеллект деңгейімен туылады деген сенімге қайшы келеді. Зерттеу прогрессивті ойлау қабілеті бар адам табысқа жете алатынын көрсетті (OECD, 2019)» деп жазды Аймағамбетов жексенбі күні өзінің Telegram-каналында.

Зерттеуге қатысушылардың 55%-ы интеллектті өзгертуге болмайды деген пікірмен келіспейді, ал қалған жартысы (45%) келіседі.

Экономикалық ынтымақтастық және даму ұйымы (ЭЫДҰ) елдерінде студенттердің көпшілігі (63%) бұл мәлімдемемен келіспейді.

«Қазақстанға ұқсас нәтижелер B-S-J-Z (Қытайда) анықталған (56% келіспейді), Беларусьте (55%), ал PISA-ға қатысушы 26 ел мен аумақта, соның ішінде ЭЫДҰ үш елінде (Греция, Мексика және Польша)  оқушылардың тұрақты ойлауы байқалды. Керісінше, Эстония, Дания, Германия, Австрия, Ирландия, Исландия, Латвия, Литва және Ұлыбританияда студенттердің кем дегенде 70 пайызы прогрессивті ойлайтынын көрсетті» дейді министр.

Оның айтуынша, контекстік факторларға байланысты айтарлықтай айырмашылықтар да бар.

«Қазақстанда гендерлік айырмашылықтар анықталған жоқ. Бірақ ЭЫДҰ және басқа 39 елде орта есеппен  қыздарға қарағанда ұлдар интеллектің  дамуы мүмкін еместігіне сенімді. Іс жүзінде әрбір қатысушы елде, соның ішінде Қазақстанда, әлеуметтік-экономикалық жағдайы төмен студенттер өздерінің интеллектісі жоғары  құрдастарымен салыстырғанда уақыт өте келе өзгермейтініне көбірек сенеді. Нәтижелер ауылдық мектептердегі оқушыларға қарағанда қала мектептеріндегі оқушылардың ойы прогрессивті екенін көрсетті. Қазақстандағы студенттер арасындағы айырмашылық 14 пайыздық тармақты құрады» деді БҒМ басшысы.

Оның айтуынша, прогрессивті ойлау қабілеті бар студенттер жоғары нәтиже көрсетеді.

«Қазақстанда интеллекті уақыт өте келе дамытуға болатынына сенбейтіндермен салыстырғанда мұндай студенттер оқушылардың әлеуметтік-экономикалық жағдайын ескергеннен кейін оқу сауаттылығында орта есеппен 29 ұпай (ЭЫДҰ - 32) жинады. Бұл нәтижелер студенттерге, әсіресе үлгерімі нашар топтарға қолайлы жағдай жасау және қолдау көрсету қажеттілігін көрсетеді»  деді Аймағамбетов.

Жаңалықтар

барлық жаңалықтар